Fra Stonewall til AIDS-krisen til transkontrovers har Washington Blade dækket LGTBQ-spørgsmål i 50 år

Erhverv Og Arbejde

Det første nummer (til venstre) af det, der nu er Washington Blade, en af ​​landets ældste LGTBQ-publikationer, fylder 50 år i år. (Billeder med tilladelse fra The Washington Blade)

I år fejrer The Washington Blade sit gyldne jubilæum ikke kun under stolthedsmåneden, men gennem hele året. For bare 10 år siden virkede det imidlertid usikkert, om landets ældste overlevende LGTBQ-avis ville nå det til sit femte årti.

I 2009 erklærede avisens moderselskab, Window Media, konkurs. Sammen med The Blade, det Atlanta-baserede firma lukkede ned The Southern Voice, The South Florida Blade og andre LGBTQ-publikationer.



Bladeveteranen Lou Chibbaro sagde, at nyheden om landets LGBT-papir, hvor han har brugt det meste af sin karriere, var brå. Personalet fik ikke forhåndsmeddelelse om ejerens beslutning.

”På det tidspunkt var vi i National Press Building,” sagde Chibbaro. ”Vi har en dags varsel. Vi måtte tømme vores skriveborde og forlade kontoret. ”

Medarbejdere, inklusive nuværende udgiver Lynne Brown og nu chefredaktør Kevin Naff, arbejdede hurtigt for at bevare The Blade. De lancerede deres egen avis, The D.C. Agenda, og udgav de første numre en fredag, hvor nye udgaver af The Blade normalt ville blive distribueret, så der var ingen bortfald i publikationer.

new york times reporter fratræder

Der opstod en grund til støtte; læserne var forfærdede over at høre om den pludselige nedlukning. Donationer strømmede ind fra lande over hele verden og embedsmænd som delegeret Eleanor Holmes Norton (D-D.C.) opfordrede samfundet til at samle sig bag The Blades tidligere ansatte .

”Vi havde folk, der donerede penge fra Tyrkiet, fra Frankrig, fra England,” sagde Naff. 'Vi hørte fra læsere over hele verden, som vi aldrig vidste om.'

Bladredaktør Kevin Naff og udgiver Lynne Brown taler til en menneskemængde på genstartsfesten for Blade i april 2010. De tidligere Blade-ejere indgav en konkurs i kapitel 7 i november 2009. Personalet sidder sammen og offentliggør ugentligt under navnet DC Agenda indtil April, da medarbejderne købte bladets navn og aktiver fra konkursretten og genstartede mærket. (Foto med tilladelse til Washington Blade)

Inden for et år, The Blades tidligere medarbejdere købte rettighederne til papirets originale navn samt dets aktiver for kun $ 15.000 . Dette køb gav ikke kun personalet ejerskab over The Blades trykte arkiver, men tillod dem at genoptage udgivelsen under et mere velkendt masthead.

Udgydelsen af ​​støtte, som bladet modtog efter konkursen, var en håndgribelig manifestation af, hvor vigtig publikationen var blevet for LGBTQ-samfundet og for nationen. Siden starten har The Blade fungeret som en værdifuld informationskilde, både for det samfund, det tjener, og dem, der falder uden for det. Naff sagde ofte, at bladet dækker de diskriminerende politikker og samfundsmæssige udfordringer, som LGBTQ-samfundet står over for længe før den nationale presse indhenter. Papiret fortsætter med at spille en vigtig rolle i dækningen af ​​hadforbrydelser for eksempel og i dokumentation af offentlige personers levede oplevelser som ellers kan være “lige-vasket” ved konventionel dækning .

”Hvor bladet går, følger de almindelige medier,” sagde Naff. ”Det er altid en del af det, vi gør, er at uddanne almindelige journalister om samfundet ... og de udfordringer, som samfundet står over for, fordi vi vil have dem til at følge os. Vi vil have dem til at dække disse historier. ”

Siden januar har publikationen ringet ind i sin halvtredsinde med et væld af fester, seminarer og projekter, herunder en sort slipsgalla, der er planlagt til oktober, og et digitalt arkiveringsprojekt udført i partnerskab med D.C.'s offentlige bibliotek . Bladet har også redesignet sin trykte udgave og bruger jubilæet som en mulighed for at fremhæve måder, hvorpå dets dækning er blevet udvidet siden starten som et enkelt-siders nyhedsbrev.

Brown sagde, at bladets jubilæum ikke kun er en fejring af avisens fortsatte eksistens, men af ​​den symbiotiske rolle, det spiller, ved både at dokumentere samfundets bekymringer og ved at forme den nationale samtale om LGBT-rettigheder.

”Det er lidt kylling og æg,” sagde hun. 'Gør vi samfundet bedre ved at eksistere, eller samles samfundet omkring os, og vi fanger det?'

Ydmyg begyndelse

Den første udgave af The Washington Blade, derefter kaldet The Gay Blade, blev frigivet i oktober 1969 , næsten fire måneder efter optøjerne mod politivold på Stonewall Inn på Manhattan, New York . Distribueret gennem lokale homoseksuelle barer, The Blades indhold annoncerede grundlæggende faciliteter for LGBT-samfundet samt advarsler, der kan hjælpe læsere med at undgå 'de juridiske komplikationer ved at være homoseksuel.' Én post advarer frekventer fra DuPont Circle om, at deres nummerplader blev optaget og sporet med henblik på afpresning; en anden post fejrer Gay Liberation Front's sejr, hvor gruppen overbeviste The Village Voice om at tillade ordet 'gay' i sin publikation.

Nancy Tucker, en af ​​de grundlæggende redaktører, fortalte The Blade at konceptet for avisen LGBT kom fra medlemmer af Mattachine Society, en tidlig lesbisk og homoseksuel rettighedsgruppe, der var aktiv i større byer på det tidspunkt. Det tidlige breddeark, som de var banebrydende, minder meget om det nuværende papir, som kan prale af en trykoplag på cirka 30.000 og en online læserskare med 250.000 unikke seere om måneden.

Da Chibbaro først begyndte at skrive til avisen som freelancer i 1976, dukkede hans arbejde op under streg 'Lou Romano.' Chibbaro var en af ​​flere journalister ved bladet, der brugte pseudonymer til at beskytte deres identitet. Selvom mange forfattere brugte en alternativ byline som en beskyttelse mod diskrimination, sagde Chibbaro, at han gjorde det, fordi hans fuldtidsjob, først hos et nu afviklet nyhedsbrevsselskab og senere hos American Public Power Association, forbød ham at skrive fra andre publikationer. Senere besluttede han at droppe pseudonymet efter at have dækket en ødelæggende ild på et voksen teater, Cinema Follies, hvor ni mænd i skabet døde .

”Mange af ofrene var ikke kendt for at være homoseksuelle af deres familier og bestemt ikke af deres arbejdsgivere,” sagde Chibbaro. 'Kort efter sagde jeg:' Det er tid til at bruge mit rigtige navn, 'og det gjorde jeg.'

Daværende reporter Lou Chibbaro Jr. på sit Blade-kontor i 1985. (Foto af Doug Hinkle)

I begyndelsen af ​​1980'erne sluttede Chibbaro sig til The Blade som en fuldtidsansat reporter. Han fungerer nu som avisens seniornyhedsreporter og dækker alt fra nyheder om offentlig sikkerhed til politik.

Fællesskabsengagement

En særlig tjeneste, som Chibbaro og andre journalister i The Blade har leveret, er deres grundige indsats for at dokumentere LGBT-menneskers liv og død gennem nekrologer. Skrivning af nekrologer blev en særlig oprivende opgave for avisen i 80'erne, da AIDS-krisen begyndte at ødelægge LGBT-samfundet.

hvad skete der med don citron cnn i aften

Bladepersonalet i et udateret foto fra begyndelsen af ​​1980'erne. (Foto med tilladelse til Washington Blade)

'I slutningen af ​​80'erne og begyndelsen af ​​90'erne var der så mange nekrologer, der blev offentliggjort, at det er forbløffende,' sagde Naff. ”Der var et nummer af The Blade, hvor der ikke var nogen nekrolog den uge, og det var ledeoverskriften. Sådan overvældet samfundet var, og hvor fokuseret The Blade var på at dække epidemien. ”

Offentliggørelse af nekrologer om medlemmer af samfundet spiller især en vigtig rolle i at hjælpe partnere og familier med at bosætte deres elskede godser, sagde Brown. The Blade tilbyder stadig gratis nekrologer til samfundet og giver også sine læsere mulighed for at indsende juridiske meddelelser af anden art; især transgender-samfundet i D.C. har draget fordel af denne tjeneste, sagde Brown. Domstole kræver ofte, at folk, der skifter navn, indsender offentlig underretning i en lokal publikation.

Bladreporter Chris Johnson interviewer den tidligere rep. Patrick Murphy på sit kontor i 2009. (Foto med tilladelse til Washington Blade)

I sine tidlige år på avisen sagde Chibbaro, at han har mistanke om, at nogle private virksomheder eller kongresrepræsentanter muligvis ikke har returneret The Blade's opkald, hverken på grund af fordømmelse eller fordi de ikke var The Washington Post. Men generelt, sagde han, kan han ikke huske meget udadgående som svar på The Blades dækning. Distriktet havde allerede en stor LGBT-befolkning, og byrådet var stort set sammensat af sorte borgerrettighedsaktivister, hvoraf mange allerede var allieret med samfundet.

”De havde tendens til at være progressive, og de forstod spørgsmål om diskrimination osv.,” Sagde Chibbaro. 'De var sympatiske.'

Spiller politik

chuck norris død ved 80

Siden århundredeskiftet har The Blade oplevet nogle hindringer i dens bestræbelser på at dække forskellige præsidentadministrationer. Under den tidligere præsident George W. Bushs anden periode blev Blades hvide hus pressekorpsbeviser tilbagekaldt. De blev genindsat uden The Blades tilskyndelse, da præsident Barack Obama blev valgt . Avisen har imidlertid klaget over, at den seneste administration har ignoreret spørgsmål fra sin politiske reporter, Chris Johnson. Før hendes nylige fratræden Sagde Johnson den tidligere pressesekretær i Det Hvide Hus, Sarah Huckabee Sanders, nægtede at tilkalde ham under briefinger.

Selvom Trump-administrationen ignorerer Blades journalister, sagde Naff, at det er vigtigt, at papiret opretholder en tilstedeværelse blandt landets øverste journalister. Uden en LGBT-publikation der, sagde Naff, ville det være usandsynligt, at de almindelige medier nogensinde vil presse på de administrationsspørgsmål, som det store samfund står over for.

”Der har været en løbende nedbrydning af homoseksuelle i Tjetjenien,” sagde Naff. ”Homoseksuelle er blevet myrdet, de er blevet samlet op, de er blevet tortureret, de er blevet sat i fængsler, og der er ikke blevet stillet et spørgsmål om det ved det Hvide Hus briefinger fra den almindelige presse. Hvis vi ikke er der, bliver disse spørgsmål ikke stillet. '

Bladredaktør Kevin Naff ser over skulderen af ​​den mangeårige reporter Lou Chibbaro Jr. på bladets nuværende kontorer tidligere på denne måned. (Foto med tilladelse til Washington Blade)

Siden 2017, sagde Naff, har papiret sendt journalister til Mexico, El Salvador, Honduras og Guatemala til dækning af LGBT-rettigheder i Latinamerika . Bladet har også fulgt kampen for LGBT-rettigheder på Cuba og har øget sin dækning af Puerto Rico i kølvandet på orkanen Maria.

'Bestemt omfanget af bladets indflydelse og dækning er vokset enormt fra de tidlige dage,' sagde Naff. 'Vores mission har altid været at dække samfundet, hvad enten det er i DC eller nationalt eller internationalt, så vi har virkelig forsøgt at udvide vores fokus.'

Bladets indsats for at udvide sin dækning skiller sig især ud i betragtning af de større tab for LGBT-pressen i 2019 . I marts, Grindr lukkede sin LGBTQ-publikation og afskedigede hele stedets personale. Alle undtagen en medarbejder blev skåret fra Buzzfeeds LGBT-skrivebord under virksomhedens masseafskedigelser i januar. EN seneste vicefunktion af reporter David Uberti afslører, at Out Magazine, et populært LGBT-magasin, der blev grundlagt i 1990'erne, næsten foldede sig i juni efter måneder med finansieringsproblemer. På et tidspunkt skyldte bladet op til $ 500.000 i tilbagebetaling til sine bidragydere, rapporterede Uberti.

Nogle journalister inden for samfundet har også udtrykt bekymring over, at kvaliteten af ​​LGBT-dækning i den almindelige presse har været overvældende - endda farligt underinformeret - givet foreslåede Trump-administrationspolitikker der kunne øge forskelsbehandling af transseksuelle samfund.

I slutningen af ​​maj, New York Times skabte ire fra HBT-journalister og læsere til et stykke om brystbinding skrevet af spaltist Amy Sohn. Kritikere hævdede, at historien primært fokuserede på de fysiske sundhedsproblemer, der kan være forårsaget af forkert brug af bindemidler, i stedet for at fremhæve de mentale sundhedsmæssige fordele (som reduceret selvmordsrisiko), som kompressionsenheder giver bærere. I en nylig rapport offentliggjort af The Outline , analyserede freelance reporter Katelyn Burns The New York Times 'beslutning om at medtage en kilde, der stort set ikke havde nogen tidligere historie om at kommentere trans-spørgsmål uden for bemærkninger, der blev offentliggjort på et websted, der modsatte sig medicinsk overgang.

I 2018 modtog Atlanterhavet en betydelig pushback til offentliggørelse af en funktion om børn og teenagere, der søger medicinsk overgang . Historien, skrevet af en cisgenderjournalist der har været bredt pannet for sin dækning af transseksuelle samfund, hovedsageligt fremhævede kilder, der faktisk ikke var trans. I stedet fremhævede det et mindretal af patienter, der søger medicinsk overgang, men senere opdager, at de er cisgender.

Disse slags stykker er i tråd med et større problem, som Naff sagde, at han har bemærket i den almindelige dækning af LGBT-mennesker: manglen på at gå ud over 'åbenlyst homoseksuelle' historier.

'Og jeg synes specifikt homoseksuel, fordi de ikke gør et godt stykke arbejde med at dække resten af ​​samfundet,' sagde Naff. ”Jeg tror, ​​hvor de falder fra hinanden og falder ned, dækker LGBT-vinklen til bredere historier.

”Trans kvinder dør i forvaring, og mennesker med hiv / aids dør, fordi de ikke har adgang til medicin,” sagde han. ”Der er specielle, unikke omstændigheder for LGBT-migranter. Og disse vinkler er ikke dækket af mainstream. '

Brown accepterede og sagde, at The Blade fortsat ville tjene en vital rolle i pressen, så længe mainstream-dækningen forbliver lav.

'Jeg tror, ​​at bladet vil være her yderligere 50 år,' sagde Brown. ”Nationale medier indspiller oftest - til min beklagelse - i juni og ønsker at fortælle om Pride. Vi er bare et dybere, mere komplekst og mere komplet samfund. Bladen dokumenterer det. ”

max maisel dødsårsag

LGBT-publikationer

Washington-bladet er en af ​​få publikationer, der stadig er i drift, der kan spore dets grundlæggelse tilbage til Stonewall-oprøret. Selvom det er den ældste LGBT-avis, der stadig er i omløb, er den forudbestemt af to år af magasinet The Advocate, som generelt er den ældste amerikanske LGBT-publikation. Bay Area Reporter hævder titlen på den ældste løbende offentliggjorte LGBT-avis. Følgende liste indeholder flere HBT-publikationer, der blev grundlagt før 2000 og stadig fungerer i dag.

  • Advokaten - 1967
  • Washington Blade - 1969
  • Bay Area Reporter - 1971
  • Philadelphia Gay News - 1976
  • Seattle Gay News - 1977
  • San Francisco Bay Times - 1978
  • Bugtvinduer - 1983
  • Dallas Voice - 1984
  • Windy City TImes - 1985
  • Q-Notes - 1986
  • Curve Magazine - 1990
  • Metrosource - 1990
  • Out Magazine - 1992
  • Mellem linjerne - 1993
  • Gay City News - 1994
  • Instinct Magazine - 1997