Huffington Post tilbyder job til James Carter IV, efter at han letter lækage af Romney-video til konkurrent

Andet

Associeret presse | Nuværende tv | Politisk | Bloomberg
James Carter IV fik derefter kontakt med kilden til Mitt Romneys '47 procent' video på Twitter hoffede ham ubarmhjertigt . Som Josh Lederman relæer:

I en række internetsamtaler viste Carter kildebeviset for, at han havde hjulpet David Corn, en journalist med magasinet Mother Jones, med at rapportere en historie om Global-Tech Appliances Inc., et kinesisk firma, som Romneys Bain Capital kortvarigt investerede i. Begge Carter og kilden mistænkte, at det var firmaets fabrik, som Romney talte om i videoen.

Vi ved alle, hvad der skete næste gang. Carter fortalte Cenk Uygur på nuværende tv's 'The Young Turks', 'Mange af mine tilhængere og mine venner på Twitter har faktisk sagt, at dette er poetisk retfærdighed for, du ved, at det var en Carter, der fandt denne video, der er giver Romney-kampagnen så mange problemer . Og det er jeg enig i. ”

Den tidligere præsident, rapporterede Lederman, sendte sit barnebarn en e-mail, hvor han delvist sagde: ”Dette er ekstraordinært. Tillykke! Papa. ”

'Jeg tror ikke, han nogensinde har sendt mig ordet 'ekstraordinært før',' Carter, hvis Twitter-bio siger, at han er ' I øjeblikket på udkig efter arbejde, ”Fortalte Uygur. Lederman siger, at Carter modtog en 'række jobtilbud tirsdag, fra Ohio Democratic Party til online-nyhedswebsteder som The Huffington Post og ThinkProgress.'

Bloomberg TV's Matt Miller var utrolig, at videoen gik ud via Mother Jones, som han kaldte ' National Enquirer til venstre ”I en samtale med Bloomberg View's Josh Barro.

Miller: Det er som, jeg kan ikke tro, at den, der lavede videoen, ikke gav den til et halvt respektabelt medieudtag. Hvorfor ikke placere det et sted, hvor det meste af landet ville være under - jeg mener, ingen ved, hvad Mother Jones er bortset fra den intellektuelle, slags nordøstlige og college-besætning.

Barro: Først og fremmest tror jeg, du sælger Mother Jones langt der. Jeg tror, ​​at mange mennesker som Kevin Drum og Adam Serwer udfører meget godt arbejde der. Men jeg tror, ​​du ved, spørgsmålet om, hvorfor gav denne fyr det til et ideologisk afsætningsmarked - jeg tror først og fremmest båndene dybest set taler for sig selv, så med hensyn til den politiske indvirkning har det ikke rigtig noget, hvor du placerede dem så længe de kom ud i diskussionen. Mit indtryk er, at den fyr, der havde båndene, havde et forhold og følte sig godt tilpas med David Corn hos Mother Jones, og det var derfor, de endte der. Men jeg tror, ​​historien dybest set spiller ud, ligesom den ville have gjort, hvis de havde været igennem noget som The Times.

Mother Jones medredaktør Clara Jeffery bemærkede på Twitter tirsdag aften, at 'The Daily Show' 's Mandagssegment om videoen krediterede ikke hendes nyhedsorganisation, som fik rekord online trafik fra videoen.

Men fortjener Mother Jones kredit for scoop? Dylan Byers graver ind i Huffington Posts krav på videoen . HuffPost, skriver han, “var den første nyhedsudsendelse, der offentliggjorde en verificeret version af klippet, med et stænk på tværs af hjemmesiden, der lyder:” Romney Leak: Obama Voters “Dependent on Government.” ''

Det havde en del af videoen og havde koldt kilden for resten: ”Vores synspunkt var, at det var bedre at få hele videoen end at gå med et halvt scoop,” sagde Washington-bureauchef Ryan Grim til Byers. 'Derefter, da han lod os vide, at vi havde mistet, at han besluttede at give det til majs, skyndte vi os op med det, vi havde.'

Corn fortalte Byers Mother Jones tilbragte den sidste uge på at verificere videoen og offentliggjorde, når den vidste, at Huffington Post gik med historien. Grim sagde til Byers, ”At have hele videoen er vigtigere. Der er bare ingen måde, jeg kan sukkerbelægge det på. ”

Resultatet er, at mens Huffington Post kan hævde først, er det meget sandsynligt, at Moder Jones vil kræve historie - et kup for de gamle medier i en nymedietid, hvor en stor præmie lægges på nyheder først.