Post and Courier kræver, at personalet vender tilbage til redaktionen og efterlader sine journalister vrede og frustrerede

Lokalt

Din fredags Poynter-rapport

Foto af North Charleston, licenseret under CC BY-SA 2.0

Mens det meste af landet fortsat er lukket, fortæller en avis i South Carolina sine journalister, at de skal komme ind på kontoret mindst en dag om ugen.

Og mange af disse journalister er vrede over det.



I en e-mail til medarbejdere i The Post og Courier i denne uge bad administrerende redaktør Mitch Pugh personale om at rapportere til publikationens Charleston-kontor mindst en dag om ugen fra mandag. Pughs e-mail sagde, at skift vil blive forskudt, så der aldrig er mere end ni personer på kontoret på én gang, og at personalet får masker. Derudover sagde han, at papiret også vil tage andre sundhedsmæssige forholdsregler, herunder at få hver medarbejder et termometer, så de regelmæssigt kan kontrollere deres temperatur.

Det er stadig ikke godt nok, ifølge mindst tre journalister, der arbejder i The Post og Courier, der bad om ikke at blive identificeret. De siger, at mange af deres kolleger var bekymrede, vrede og frustrerede. Og alt dette kommer efter at avisen forsøgte at få journalister til at bruge endnu mere tid på kontoret. I en e-mail sendt i starten af ​​ugen skrev Pugh, 'Alle medarbejdere forventes at arbejde mindst 15 timer om ugen på kontoret fra 4. maj.'

Men der var tilsyneladende en sådan tilbagekobling fra medarbejderne, at The Post og Courier ændrede deres planer. I en anden e-mail sendt senere på ugen skrev Pugh:

Først vil jeg takke alle jer, der tog sig tid til at ringe eller udarbejde tankevækkende e-mails, der beskriver dine spørgsmål og bekymringer omkring vores planer om at begynde en delvis genåbning af vores kontorer. Hver e-mail var en påmindelse om, hvorfor vi hyrede jer alle sammen, og hvorfor vi elsker at arbejde med jer: Lidenskabelig, intelligent og tydeligt kommunikeret. Tak skal du have.

Jeg kommer nærmere ind på det senere, men lad os ikke begrave lede for dybt: Din feedback har hjulpet os med at udarbejde en alternativ plan, som jeg håber vil afhjælpe en vis bekymring.

Det var da Pugh annoncerede den nye plan om, at journalister skulle arbejde mindst en dag om ugen på kontoret. Han skrev, at de med sundhedsmæssige bekymringer, der skal overvejes, kan tale med avisens personalechef. Han tilføjede, at betalt fritid er en løsning, men at HR-direktøren kunne diskutere alle tilgængelige muligheder.

Han lukkede noten ved at sige:

Endelig vil jeg gøre det klart, at denne begrænsede genåbningsplan ikke er noget svar på det store arbejde, som I alle har udført. Jeg er enig med jer alle, der påpegede, hvor hårdt og godt du har arbejdet eksternt. I har alle udført fremragende, vitalt arbejde uden at springe et slag over. Vores plan om at komme tilbage på kontoret er på ingen måde en afspejling af utilfredshed eller bekymring over dit engagement i det arbejde, vi udfører. Arbejdet har været fremragende.

Jeg håber, dette hjælper med at lindre nogle af dine bekymringer, og jeg håber, det hjælper dig med at forstå de længder, vi tager for at beskytte dig. Giv mig besked, hvis du vil diskutere dette yderligere, eller hvis du støder på andre problemer, som vi ikke har overvejet. Det er et privilegium at arbejde med så mange fantastiske og tankevækkende mennesker, der er så villige til at hjælpe os med at navigere i disse forvirrende og hidtil usete tider.

Som før vil vi fortsætte med at evaluere vores planer og handlinger, når flere oplysninger bliver tilgængelige.

Pugh og udgiver P.J. Browning reagerede ikke på flere anmodninger om kommentarer. Men hvis journalisterne udfører 'fremragende, vitalt arbejde uden at springe et slag over', hvorfor tvinge dem til at komme ind på kontoret, når de ikke ønsker det på grund af risikoen for at fange og / eller passere en potentielt dødelig virus? De journalister, jeg talte med, sagde, at de ikke fik nogen reel forklaring på, hvorfor papiret ønsker medarbejdere på kontoret andet end til samarbejdsformål og kammeratskab.

Ifølge The Post og Couriers hjemmeside har papiret 34 journalister, seks digitale journalister, fem visuelle journalister, 11 inden for nyhedsproduktion, otte redaktører og fire, der arbejder i redaktionens afdeling. Mange flere arbejder inden for reklame og marketing og som assistenter, men det er ikke klart, om de er inkluderet i kravet om at arbejde på kontoret.

Post and Courier, der har hovedkontor i Charleston, ejes af familien Manigault, som har ledet avisen i fire generationer. Post og Courier har ry for fremragende journalistik og vandt en Pulitzer-pris i offentlig tjeneste i 2015 for sin serie om, hvorfor South Carolina er blandt de dødbringende stater for kvinder, og hvad staten gjorde ved det.

Joe Biden. (AP Photo / Evan Vucci, File)

Hvorfor vil tv-nyhedsbogen Joe Biden anklager Tara Reade ikke? Det er emnet for en fremragende kolonne af New York Times mediekolonnist Ben Smith .

Smith taler med Reade, som fortalte ham, at det eneste tilbud, hun har haft, var fra Sean Hannitys show på Fox News. Reade sagde, ”Jeg har prøvet bare at vente på at få nogen i midten. Jeg ønsker ikke at blive pigeonholed som en progressiv, jeg vil ikke blive pigeonholed som en Trump-tilhænger. ”

Smith rapporterer, at Reade kunne vises på Fox News denne weekend, sandsynligvis sammen med Chris Wallace. Smith skrev, ”Der er dog stadig ingen klar forklaring på, hvorfor fru Reade ikke har været på mainstream-tv. Repræsentanter for CNN og MSNBC nægtede at forklare, hvorfor de ikke har booket en kvinde, der, uanset om du tror på hende eller ej, er en af ​​de få nyhedsproducenter lige nu, der kunne skære igennem pandemien. ”

Biden har benægtet, at han har overfaldet Reade seksuelt og forventes at tage imod beskyldningerne om dagens 'Morning Joe' på MSNBC. Hvis en kandidat til formandskabet for De Forenede Stater behandler beskyldninger om seksuelt overgreb, skulle den kvinde, der fremsætter disse anklager, ikke skulle interviewes på luften på et eller andet tidspunkt?

At sætte Reade på tv betyder ikke, at et netværk støtter Reade's påstande eller afgiver en erklæring om, at de implicit tror på hende. Det betyder blot, at de laver rapportering - stiller retfærdige og alligevel hårde spørgsmål om, hvad der er blevet en stor historie. Med andre ord ville netværk gøre noget, der hedder journalistik.

(AP Photo / Bebeto Matthews, File)

New York Times foretager nogle store ændringer i et af sine største produkter. Deres “Morning Briefing” nyhedsbrev bliver omdøbt til 'Morgenen.' Derudover overtages den af ​​David Leonhardt. Det nye nyhedsbrev kommer ud for første gang næste mandag.

Leonhardt går over fra Opinion-sektionen i Times. Han har også været Washington bureau chef for Times, skrev for The New York Times Magazine og vandt en Pulitzer-pris som spaltist for Business sektionen.

I en note til læserne , Times-ledere sagde, at Leonhardt vil være den 'nye forfatter, vært og anker' - interessante titler, som Nieman Labs Joshua Benton påpeger . Benton bemærker, at populariteten af ​​Times 'mega-succesrige 'The Daily' podcast delvis skyldes promovering af Times personligheder, især vært Michael Barbaro. Måske vil den tænkning nu blive anvendt på 'Morgenen.'

Benton skrev: ”Værter og anker er tv'ets sprog, som jeg er sikker på ikke er utilsigtet; morgenudstillinger har brugt den personlige forbindelse mellem anker og seer, forstærket dagligt, til at opbygge ekstraordinært rentable virksomheder. ”

Forresten er dette fantastisk: Times 'nyhedsbrev om morgenen har 17 millioner abonnenter, hvilket gør det til et af de mest viste produkter i hele journalistikken. Det betyder ikke nødvendigvis, at 17 millioner læser hver dag, men det er stadig et kæmpe antal for et nyhedsbrev - eller ethvert journalistikprodukt.

Nekesa Mumbi Moody er den nye redaktionelle direktør hos The Hollywood Reporter. Hun erstatter Matthew Belloni, der forlod THR tidligere på denne måned efter rapporter om, at han stødte hoveder med publikationens ejere over redaktionelt indhold. Flere forretninger rapporterede, at Belloni blev træt af Valence Media, ejere af THR, forsøgte at påvirke dækningen. The Daily Beast skrev på det tidspunkt , 'Virksomhedens højere virksomheder forsøgte at dræbe historier, påvirke dækningstonen og modvirke negativ rapportering om 'følsomme' enkeltpersoner og virksomheder.'

Moody slutter sig til THR efter to årtier i Associated Press, hvor hun fungerede som global underholdnings- og livsstilsredaktør og før det musikredaktør. I et interview med Axios 'Sara Fischer , Sagde Moody, at hun ikke er bekymret over indblanding fra ejere.

”De samtaler, jeg har haft, har handlet om god journalistik,” sagde Moody til Fischer. ”Det har været fokus, og det har været fokus på, hvordan man tager virksomheden fremad. Jeg har ikke haft nogen samtale om at begrænse noget. ”

kan præsidenten fjerne social sikring

Fuld oplysning: Poynter blev hyret af Valence til at være etisk konsulent, selv før Belloni forlod THR.

(AP Photo / Mark Tenally)

Den veteranske ESPN-producent Phil Dean, der har været i virksomheden i 28 år, er blevet udnævnt til den nye producent på 'Monday Night Football.' Denne nyhed er i sig selv vigtig, da ”MNF” er en af ​​ESPNs største ejendomme, og Dean skifter fra college-fodbold, hvor han har produceret ESPN-lørdag aften-spil.

Men der er mere ved dette. Dekans ansættelse kan være forløberen for ændringer i 'MNF' -boden. Siden slutningen af ​​sidste sæson - faktisk endnu før - har der været rygter om, at ESPN vil flytte play-by-play-annoncør Joe Tessitore og analytiker Booger McFarland. De er et hyppigt mål for kritikere i medierne og offentligheden, og mens ESPN aldrig har sagt noget offentligt, hvirvler rygterne fortsat om, at der vil være ændringer.

Front Office Sports 'Michael McCarthy siger ESPN Som de fleste medieselskaber holder øje med sin økonomi i disse dage og bliver muligvis nødt til at kigge internt, hvis de vil foretage ændringer i “MNF”-annonceringsteamet. Navne, der flydes som muligt, passer godt til 'MNF' inkluderer play-by-play-annoncør Steve Levy og analytikere Louis Riddick, Dan Orlovsky og Pat McAfee.

Et hold af Levy og Riddick giver mest mening, men Orlovskys stjerne er steget meget det sidste år. Jeg er ikke fan af McAfees over-the-top-handling, såvel som at han åbent kæmpede for jobbet og klagede derefter, da han ikke fik det . Men der er ingen tvivl om, at han er populær, især blandt yngre mænd - en værdifuld måldemo for 'MNF.'

Tidligere på ugen linkede jeg til en rapport fra New York Post sportsmediekritiker Andrew Marchand at ESPN Radio kunne foretage nogle ændringer, der vil føre til, at Dan Le Batard ikke længere er på radiodelen af ​​ESPN. Marchand skrev '... der er en fornemmelse blandt mange af, at hans program ikke passer ind i smagen fra Norby Williamson, som er ESPNs administrerende vicepræsident og punktperson i ESPN Radios programmering.'

På hans show , Le Batard anerkendte tidligere uenigheder med ESPN-ledere om showindhold, men sagde, at han tjekkede med ESPN efter Post-historien.

”Jeg er journalist, de skrev en historie om os,” Le Batard. Jeg ringede til nogle mennesker, de sagde, at det ikke var sandt, de sagde, det er falsk, det er en falsk historie. ”

Tak til 'Outkick the Coverage's' Ryan Glasspiegel for optagelse af Le Batard-segmentet.

Ken Burns. (Foto af Chris Pizzello / Invision / AP, File)

ESPN's 'The Last Dance' - den 10-delte dokumentarfilm om Michael Jordans sidste mesterskabs sæson med Bulls - får masser af positiv lyd. Men en person, der ikke er om bord, er Ken Burns, den legendariske dokumentarfilmskaber kendt for sine PBS-dokumenter om borgerkrigen, baseball, jazz og countrymusik. Burns 'spørgsmål er, at ESPN blev doktor i forbindelse med Jordans filmfirma, hvilket betyder, at Jordan sandsynligvis havde en vis redaktionel kontrol. Burns fortalte The Wall Street Journal's Chris Kornelis at han ”aldrig, aldrig, aldrig, aldrig” ville acceptere noget lignende.

”Jeg finder det i den modsatte retning af, hvor vi skal hen,” sagde Burns. ”Hvis du er der og påvirker selve det faktum, at det bliver gjort, betyder det, at visse aspekter, som du ikke nødvendigvis vil have, ikke kommer til at være i, punktum. Og det er ikke den måde, du gør god journalistik på ... og det er bestemt ikke den måde, du gør god historie på, min forretning. '

Min kollega Rick Edmonds, Poynters medieforretningsanalytiker, har to must-read historier på Poynter-webstedet.

For det første organiserer en lokal gruppe i Baltimore i håb om køber The Baltimore Sun fra Tribune Publishing. Dette er ikke første gang, at der har været interesse udefra i solen, men Edmonds forklarer, hvad der kunne være anderledes denne gang.

I mellemtiden skal du tjekke denne overskrift: 'Massive fyringer med en side af fagforeningsbrydning - hvordan Advance demonterede sit trykmedarbejdere i Cleveland.' Edmonds ser på det triste tilfælde af, hvad der skete med den engang så store almindelige forhandler i Cleveland, og introducerede stykket ved at tale om, hvordan virksomhedsejeren Advance tog en 'kødkløver' til trykproduktet.

Har du feedback eller et tip? E-mail Poynter senior medieforfatter Tom Jones på tjones@poynter.org .

  • På Poynt Live-træning: 6. maj kl. Eastern - Gør mangfoldighed en prioritet under pandemien - Poynter
  • Bring Poynter til dit Newsroom, Classroom eller din arbejdsplads
  • Ser nærmere på bevis for COVID-19-dækning: 1. maj kl. 11 om øst - Solutions Journalism Network
  • Dækker Coronavirus: Hvad dataene fortæller os: 6. maj kl. - Center for sundhedsjournalistik, USC Annenberg

Vil du få denne briefing i din indbakke? Tilmeld dig her.