En shakeup på Vice News har nogle overraskende tab og ansættelser, plus mere om Blues gaffe og skepsis til en journalistik pengeundersøgelse

Nyhedsbreve

Din tirsdag nyhedsomtale

St. Louis Blues-fans ankommer til Enterprise Center til spil 6 i Stanley Cup-finalen. (AP Photo / Jeff Roberson)

Dette er Poynter Instituts daglige nyhedsbrev. Klik på for at få den leveret til din indbakke mandag-fredag her .

11. juni 2019

God tirsdag, alle sammen. Jeg havde nogle interessante samtaler mandag om, hvordan St. Louis Post-Dispatch muligvis havde bunglet, da det kortvarigt offentliggjorde tillykke online til St. Louis Blues med en Stanley Cup, som de endnu ikke har vundet. Vi kommer til det om et sekund, men lad os starte med mandagens store omrystning på Vice News.

En shakeup på Vice News inkluderer nogle overraskende udviklinger med sit HBO-partnerskab og en ny lederposition.

Skærmbillede

Store udviklinger med Vice News på mandag.

For det første vil HBO ikke forny 'Vice News Tonight.' Den anden bedøvelse er, at Jesse Angelo, tidligere administrerende direktør og udgiver af New York Post, vil overtage alle nyheder, tv og digital for Vice News. Han afløser Josh Tyrangiel. Angelos første forretningsorden: Find et nyt hjem til 'Vice News Tonight.' Omrystningen var først rapporteret af The Hollywood Reporter .

Nina Rosenstein, HBO's administrerende vicepræsident for programmering, sagde i en erklæring: ”Vi har haft fantastiske syv år i partnerskab med Vice Media, først med den ugentlige nyhedsmagasinserie og senest med det natlige nyhedsprogram. Vi vil især takke Josh Tyrangiel for hans utrættelige indsats for at skabe et nyhedsshow fra bunden, rettet mod en moderne generation af seere. ”

Tyrangiel forlader Vice senere i sommer efter fire år der. THR rapporterer, at 'Vice News Tonight' vil afslutte løbet på HBO i september. Det er ærgeligt. Den hippe nyhed viser, at dens dækning mod yngre publikum har dybde og ofte fokuserer på emner, der ikke altid får bred opmærksomhed, såsom klimaforandringer og religion. Desværre udviste showet ikke store tal og tegnede omkring en halv million seere pr. Episode.

Men allerede handler virksomheden sit daglige nyhedsprogram til andre netværk, og THR rapporterer, at Vice også arbejder på et nyhedsprogram til Hulu.

Nu om Angelo. Det kan virke underligt for Vice News, der appellerer til et yngre (mere liberalt?) Publikum, at ansætte nogen, der var en del af Rupert Murdochs (mere konservative?) Medieimperium i to årtier. Så igen, som The New York Times bemærkede , Murdoch ejede engang et stykke af Vice Media, og Murdochs søn, James, er med i Vice Board. Derudover har Angelo kendt James Murdoch, siden de var børn, og Angelo var bedste mand i James 'bryllup.

Men en talsmand for Vice fortalte Times, at beslutningen om at ansætte Angelo blev taget udelukkende af Nancy Dubuc, der blev Vice Medias administrerende direktør sidste år og lige begyndt, hvad der ser ud til at være en større modernisering af Vice News.

Nyhedsbrevslæsere antyder, at outsourcing var årsagen til søndagens utilsigtede lykønskning. virksomheden benægter det.


St. Louis Blues-fans ankommer til Enterprise Center til spil 6 i Stanley Cup-finalen. (AP Photo / Jeff Roberson)

Flere medarbejdere ved St. Louis Post-Dispatch rakte mig mandag over et emne, jeg skrev der beskriver hvordan papirets søndags e-udgave ved en fejltagelse kørte en annonce, der lykønskede St. Louis Blues for at vinde Stanley Cup. De blå mistede kamp 6 i finalen søndag aften og er nu tvunget til at spille et spil 7 i Boston onsdag.

jordbilleder fra månen

Medarbejderne pegede på papirets beslutning om at flytte redaktionelt layout og design til Lee Design Center i Munster, Indiana, i maj som en årsag til søndagens gaffe. Flytningen faldt sammen med, at flere redaktionsmedarbejdere blev fyret og advarsler fra fagforeningen at outsourcing af kopieringen “svækker” Post-Dispatch.

En medarbejder efter forsendelse, der bad om ikke at blive navngivet, fortalte mig, ”Vi var bange for konsekvenserne af at have korrekturlæsere, der ikke kender vores område og dets idiosynkrasier, men denne kom som et chok selv for en gruppe mennesker der troede, vi var forbi, blev overrasket over Lee. ”

I en erklæring til Poynter sagde Post-Dispatch imidlertid: ”Som forberedelse til resultatet af Stanley Cup-finalen forberedte flere annoncører forhåndsbeskeder til vores læsere. Disse annoncer blev uforvarende uploadet til vores e-udgave-feed på St. Louis Post-Dispatch. Denne proces finder sted lokalt og involverer ikke det regionale designcenter. Vi beklager oprigtigt St. Louis Blues og fansen for fejlen. ”

New York Times 'succesfulde podcast “Det daglige” prøver noget andet i denne uge. Det dykker dybt ned i europæisk politik. Hver dag i denne uge vil podcasten koncentrere sig om europæiske spørgsmål, herunder Brexit. Digiday's Lucinda Southern skriver at det er 'The Daily' 's forsøg på at samle sit globale publikum. Ifølge Times er omkring 20% ​​af 'The Daily ''s to millioner lyttere uden for USA. De fleste internationale lyttere er fra Canada, men Storbritannien er nummer to på listen.

En historie, der hævder, at Google tjener på journalistik med en værdi af 4,7 milliarder dollars om året, var ikke musik i mange ører - især når man knuste tallene.

Googles hovedkvarter i Mountain View, Californien. (AP Photo / Marcio Jose Sanchez)

En gruppe kaldet The News Media Alliance offentliggjorde en undersøgelse Mandag, der estimerer, at Google modtog omkring 4,7 mia. $ I indtægter fra nyhedsudgiveres arbejde i 2018 via søgning og Google Nyheder - uden at betale forlagene for den brug. News Media Alliance-præsidenten og CEO David Chavern sagde: ”Nyhedsudgivere skal fortsætte med at investere i kvalitetsjournalistik, og de kan ikke gøre det, hvis platformene tager, hvad de vil, uden at betale for det. Information ønsker at være gratis, men journalister skal have betaling. ”

Undersøgelsen fik masser af brummer, inklusive en lang stykke i The New York Times . Ikke alle er imidlertid overbeviste om, at undersøgelsens tal - især den del på 4,7 milliarder dollars - tilføjes. Columbia Journalism School professor Bill Grueskin tweetede at 'nu, hvor undersøgelsen er ude, synes antallet at være lige så rystet, som det oprindeligt syntes for nogle få af os.'

Han tilføjede , '... der er ikke gjort nogen indsats i denne undersøgelse for virkelig at bestemme, hvad Googles faktiske indtægter fra nyheder er, og heller ikke ... hvilken fordel nyhedsvirksomheden har modtaget fra Google-henvisninger.'

Aron Pilhofer, James B. Steele-formanden for journalistikinnovation ved Temple University, var mere stump, tweeting , “Åh min gud er dette vrøvl,” mens han påpegede manglerne i matematikken, fordi den delvist var baseret på et citat fra et årti siden.

Der ser også ud til at være lidt af en dagsorden, da undersøgelsen kommer ud inden dagens hørelse af underudvalgets hus om forholdet mellem store teknologivirksomheder (såsom Google) og medierne.

Columbia Journalism Review's Mathew Ingram tweetede at undersøgelsen ikke kun var mangelfuld, men det kunne have været skadelig:

”Dette punkt er sandsynligvis blevet fremsat, men hvis du bruger tvivlsom matematik til at forsøge at fremme din lobbyindsats, får det dit argument til at se dårligere ud, ikke bedre. Det indebærer, at du ikke kun misforstår hvad der sker, men er parat til at bruge underordnet til at skubbe din dagsorden. ”

Washington Post lancerer en ny rejseguide, der er designet til at føle sig som en insiderguide til 50 byer - og tæller.

(Foto med tilladelse fra The Washington Post)

Washington Post lanceres snart 'I øvrigt,' som Posten kalder 'en meget visuel og grundigt rapporteret destination for rejsende, der ønsker at opleve byer rundt om i verden som en lokal.' Planlagt til lancering den 18. juni vil det tilbyde insiderguider til populære nationale og internationale lokaliteter, der hovedsageligt er skrevet af journalister i disse byer.

Amanda Finnegan, som vil være redaktør for 'By The Way', sagde i en erklæring, 'Vi vil give rejsende en dybere forståelse af, hvor de besøger - kulturen, besynderne, skikke - så de føler en personlig forbindelse . ”

Webstedet inkluderer, hvor man kan spise, hvad man skal se, og hvor man kan bo, samt rejsetips og nyheder, der kan påvirke rejser til disse byer. 'By The Way' vil debutere med 50 byguider, inklusive Barcelona, ​​Hong Kong og Istanbul, og tilføje flere byer efterhånden som tiden går. Der vil også være et ugentligt nyhedsbrev, der begynder den 20. juni.

Mandy Jenkins vil lede The Compass Experiment, et forsøg fra McClatchy og Google News Initiative på at udforske bæredygtige lokale nyhedsmodeller.

Mandy Jenkins. (Foto med tilladelse fra McClatchy)

Mandy Jenkins er blevet udnævnt til daglig leder for Kompaseksperimentet , en tre-årig indsats fra McClatchy og Google News Initiative for at udforske nye bæredygtige modeller til lokale nyheder. Jenkins vil lede bestræbelserne på at lancere tre lokale digitale nyhedswebsteder i samfund, der ikke har adgang til vigtige lokale kilder til nyheder og information. Disse samfund er endnu ikke valgt.

Jenkins, der starter i næste uge, er formand for bestyrelsen for Online News Association og er ved at afslutte et ni-måneders stipendium fra John S. Knight journalistik ved Stanford University. Hun har arbejdet i Storyful, Huffington Post Politics, TBD, Cincinnati Enquirer og Milwaukee Journal Sentinel.

I et blogindlæg , Jenkins, der vil være baseret i Washington, DC, men rejser meget, skrev at The Compass Experiment foretrækker at gå til samfund med befolkninger på 60.000 til 300.000, der ikke er i nærheden af ​​en større by og enten ikke har nogen lokale nyheder eller for nylig mistet en lokal nyhedsudbyder. Projektet er tæt på at navngive sit første samfund.

En liste over stor journalistik og spændende medier.

Har du feedback eller et tip? E-mail Poynter senior medieforfatter Tom Jones på tjones@poynter.org .

Vil du få denne briefing i din indbakke? Tilmelde her .

Følg os på Twitter og på Facebook .